تعداد بازدید: 2220

اطلاعیه دفاع دانشجوی کارشناسی ارشد- محسن قادری

شناسه: 74200
اطلاعیه ها
 

گروه مهندسی برق

اطلاعیه دفاع پایان‌نامه کارشناسی ارشد

برنامه ریزی تصادفی جهت تعیین استراتژی پیشنهاددهی بهینه قیمت انرژی در یک نیروگاه مجازی در حضور خودروهای الکتریکی متصل به شبکه

ارائه دهنده: محسن قادری

زمان: چهارشنبه ۸/۱۱/۹۹ ، ساعت ۱۷                                                  به‌صورت غیرحضوری

لینک جلسه دفاع: http://lms.hut.ac.ir/thesis_ghaderi/

استاد راهنما: دکتر عباس فتاحی

مرتبه علمی: استادیار       دانشگاه: صنعتی همدان

     استاد داور داخلی: دکتر رمضانعلی نقی زاده                            استاد داور خارجی:  دکتر سید محمد عظیمی   

مرتبه علمی: استادیار      دانشگاه:  صنعتی همدان                    مرتبه علمی: استادیار      دانشگاه:  صنعتی همدان                                                                                                                                           

چکیده:

نیروگاه مجازی، امکان ادغام فن­آوری­های مختلف تولید برق از قبیل انرژی­های تجدیدپذیر، دیزل ژنراتورها، میکروتوربین­ها و سیستم­های ذخیره­ساز به صورت یک واحد انعطاف­پذیر و یکپارچه را می­دهد. برای این نیروگاه­ها علی الخصوص نیروگاههای مجازی مشتمل بر خودروهای الکتریکی، توان خروجی تولیداتی نظیر مزارع بادی و فتوولتائیک و نیز زمان شارژ و دشارژ باتری خودروهای الکتریکی نامشخص میباشد که می­بایست، این عدم قطعیت­ها را هنگام شرکت در مزایده بازار برق در نظر بگیرند. در این پایان نامه، یک استراتژی پیشنهاد قیمت بهینه برای یک نیروگاه مجازی مشتمل بر منابع انرژی پراکنده و خودرو های الکتریکی که در بازار اصلی برق شرکت می­کند ارائه شده است. در ارائه این استراتژی، روش های مختلف مدل سازی عدم قطعیت در تولیدات پراکنده و خودروهای الکتریکی مورد بررسی قرار می گیرد. برای مدل سازی عدم قطعیت از روش تئوری شکاف اطلاعاتی(IGDT) استفاده شده است. مسئله بهینه سازی با استفاده از سالور CPLEX در نرم افزار گمز حل شده است. سه سناریو در دو حالت قطعی و غیر قطعی نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است. سناریو اول بدون حضور خودرو در نظر گرفته شده است، سناریو دوم خودرو را به عنوان بار در نظر می گیرد در حالی که در سناریو سوم از خودرو کنترل شده استفاده می شود. نتایج نشان داد که سود نیروگاه مجازی و استفاده بیشتر از منابع پراکنده در سناریو سوم وضع بهینه تری دارد.

 

تعداد بازدید: 2220

اطلاعیه دفاع دانشجوی کارشناسی ارشد- محسن قادری

شناسه: 74200
اطلاعیه ها
 

گروه مهندسی برق

اطلاعیه دفاع پایان‌نامه کارشناسی ارشد

برنامه ریزی تصادفی جهت تعیین استراتژی پیشنهاددهی بهینه قیمت انرژی در یک نیروگاه مجازی در حضور خودروهای الکتریکی متصل به شبکه

ارائه دهنده: محسن قادری

زمان: چهارشنبه ۸/۱۱/۹۹ ، ساعت ۱۷                                                  به‌صورت غیرحضوری

لینک جلسه دفاع: http://lms.hut.ac.ir/thesis_ghaderi/

استاد راهنما: دکتر عباس فتاحی

مرتبه علمی: استادیار       دانشگاه: صنعتی همدان

     استاد داور داخلی: دکتر رمضانعلی نقی زاده                            استاد داور خارجی:  دکتر سید محمد عظیمی   

مرتبه علمی: استادیار      دانشگاه:  صنعتی همدان                    مرتبه علمی: استادیار      دانشگاه:  صنعتی همدان                                                                                                                                           

چکیده:

نیروگاه مجازی، امکان ادغام فن­آوری­های مختلف تولید برق از قبیل انرژی­های تجدیدپذیر، دیزل ژنراتورها، میکروتوربین­ها و سیستم­های ذخیره­ساز به صورت یک واحد انعطاف­پذیر و یکپارچه را می­دهد. برای این نیروگاه­ها علی الخصوص نیروگاههای مجازی مشتمل بر خودروهای الکتریکی، توان خروجی تولیداتی نظیر مزارع بادی و فتوولتائیک و نیز زمان شارژ و دشارژ باتری خودروهای الکتریکی نامشخص میباشد که می­بایست، این عدم قطعیت­ها را هنگام شرکت در مزایده بازار برق در نظر بگیرند. در این پایان نامه، یک استراتژی پیشنهاد قیمت بهینه برای یک نیروگاه مجازی مشتمل بر منابع انرژی پراکنده و خودرو های الکتریکی که در بازار اصلی برق شرکت می­کند ارائه شده است. در ارائه این استراتژی، روش های مختلف مدل سازی عدم قطعیت در تولیدات پراکنده و خودروهای الکتریکی مورد بررسی قرار می گیرد. برای مدل سازی عدم قطعیت از روش تئوری شکاف اطلاعاتی(IGDT) استفاده شده است. مسئله بهینه سازی با استفاده از سالور CPLEX در نرم افزار گمز حل شده است. سه سناریو در دو حالت قطعی و غیر قطعی نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است. سناریو اول بدون حضور خودرو در نظر گرفته شده است، سناریو دوم خودرو را به عنوان بار در نظر می گیرد در حالی که در سناریو سوم از خودرو کنترل شده استفاده می شود. نتایج نشان داد که سود نیروگاه مجازی و استفاده بیشتر از منابع پراکنده در سناریو سوم وضع بهینه تری دارد.

 

سایر اخبار
افزودن نظرات