مسابقات ورزشی به مناسبت روز دانشجو

برنامه روز دانشجو دانشگاه صنعتی همدان

اداره تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد به مناسبت 16 آذر ماه روز دانشجو اقدام به برگزاری مسابقات زیر نماید. لذا از دانشجویان محترم دعوت می آید در صورت تمایل در رشته های زیر شرکت نمایند. بدیهی می باشد به نفرات برتر این مسابقات لوح و جوایز ارزنده ای اهداء می گردد.

  1. آمادگی جسمانی

شرایط انتخاب نفرات برتر:

ملاک انتخاب نفرات برتر بدین نحو می باشد که کسانی که بیشترین تعداد حرکت صحیح را در مدت 30 ثانیه انجام داده باشند، ضمناً استراحت بین هر تمرین 10 ثانیه می باشد.

ویژگی کلیپ تهیه شده برای ارسال به مسابقه:

کلیپ باید 6 دقیقه کامل و پیوسته باشد.

کلیپ باید شامل 9 حرکت باشد که به صورت متوالی با فاصله های 10 ثانیه استراحت انجام شود. 

هر حرکت را باید در طی 30 ثانیه انجام دهید و بعد از آن 10 ثانیه زمان استراحت است.

بعد از استراحت 10 ثانیه ای بلافاصله حرکت بعدی را باید انجام بدهید.

             ملاک انتخاب نفرات برتر با بررسی کلیپ

                  ارسال فایل تصویری با زمان 6 دقیقه

                  حجم فایل باید حد اکثر 20 مگ باشد.

انجام حرکات صحیح ملاک شمارش هر حرکت است.

بیشترین تعداد حرکت صحیح در هر آیتم.

مجموع امتیاز هر شخص از جمع کردن امتیاز حرکت های 9 گانه در کلیپ به دست می آید.

نفرات برتر بر اساس مجموع امتیاز ها مشخص می شوند.

  1. طناب زنی

الف- مشخصات زمین: طناب زنی در زمینی به ابعاد 3 متر و ارتفاع بیش از 3 متر قابل اجرا می باشد

ب- طناب مناسب

مواد مسابقه:

الف: سرعت 30 ثانیه ورزشکار از تکنیک گام جاکینگ استفاده می کند و تعداد ضربه پای راست در مدت 30 ثانیه رکورد وی محسوب می گردد.

ب- سرعت استقامت 3 دقیقه: ورزشکار از تکنیک گام جاکینگ استفاده می کند و تعداد ضربه پای راست در مدت 3 دقیقه رکورد وی محسوب می گردد.

  1. روپایی

قوانین و مقررات مسابقات روپایی

الف- مسابقات به صورت انفرادی برگزار می گردد.

ب- مسابقات با توپ توپ مسابقه شماره ۵ (چمنی) وشماره ۴ (سالنی) میباشد استاندارد فوتبال چمنی برگزار می گردد.

ج- مسابقات در دایره ای با شعاع 60 سانتی متری برگزار می گردد.

ر- ورزشکاری که بیشترین تعداد روپایی را بزند برنده مسابقه خواهد بود.

زدن ضربه با سر زانو و بغل پا مجاز می باشد. مسابقه محدود به زدن روپایی نمی باشد و بازیکنان از هر جای بدن بجز دست میتوانند استفاده کنند.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از مدت ها قبل باعث شده تا شما دانشجویان گرامی نیز همانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه در قرنطینه خانگی باشید. برای حفظ آمادگی بدنی و تقویت روحیه دانشجویان مقابله با شیوع ویروس کرونا، انجام تمرینات ورزشی در خانه باعث می‌شود تا میزان فعال‌سازی عضلات برای مقابله با این ویروس خطرناک افزایش قابل توجهی پیدا کند و انجام تمرینات ورزشی بهترین روش برای افزایش مقاومت در برابر ویروس ناخوانده کرونا است. لذا انجام تمرینات ورزشی بسیار ارزشمند است و موجب حفظ سلامت روانی، جسمانی، استحکام استخوانی و کنترل وزنی می شود. توصیه می شود پس از گرم کردن مفاصل با نرمش های مناسب اعم از کششی و جنبشی می توانید به پیاده روی، در جا دویدن، طناب زدن و حرکات متناوب بپردازید. در پایان مفاصل و عضلات خود را سرد نموده و ضربان قلب را آرام آرام پایین بیاورید.در همین راستا اداره تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد به منظور تشویق و ترغیب شما عزیزان در این ایام به انجام فعالیت های ورزشی، اقدام به برگزاری چالش ورزشی نماید. به همین منظور از شما دانشجویان گرامی دعوت به عمل می آید فایل پیوست را که شامل 9 حرکت ورزشی می باشد روئیت نموده و هر 9 حرکت را در قالب یک کلیپ از تمامی حرکات تهیه و به آدرس M_reshadi58  تلگرام ویژه دانشجویان دختر و info-hut در نرم افزار ایتا ویژه دانشجویان پسر ارسال نمایید.

زمان ارسال کلیپ: سه شنبه 16/09/1400 الی سه شنبه 23/09/1400

قابل ذکر است شرکت کنندگان در مسابقات موظفند در ابتدای ضبط کلیپ علاوه بر معرفی خود و ذکر شماره دانشجویی مناسبت برگزاری مسابقات(روز دانشجو) را یادآوری نمایند. 

جوایز:

به نفرات اول تا سوم  هر رشته جوایز ارزنده ای اهدا، می گردد.

ضمناً به3 نفر از شرکت کنندگان آمادگی جسمانی که در یکی از سه آیتم شنا سوئدی، دراز نشست و پارالل بیشترین تعداد را ثبت کرده باشند جوایزی به رسم یادبود اهداء می گردد.


مسابقات ورزشی به مناسبت روز دانشجو

برنامه روز دانشجو دانشگاه صنعتی همدان

اداره تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد به مناسبت 16 آذر ماه روز دانشجو اقدام به برگزاری مسابقات زیر نماید. لذا از دانشجویان محترم دعوت می آید در صورت تمایل در رشته های زیر شرکت نمایند. بدیهی می باشد به نفرات برتر این مسابقات لوح و جوایز ارزنده ای اهداء می گردد.

  1. آمادگی جسمانی

شرایط انتخاب نفرات برتر:

ملاک انتخاب نفرات برتر بدین نحو می باشد که کسانی که بیشترین تعداد حرکت صحیح را در مدت 30 ثانیه انجام داده باشند، ضمناً استراحت بین هر تمرین 10 ثانیه می باشد.

ویژگی کلیپ تهیه شده برای ارسال به مسابقه:

کلیپ باید 6 دقیقه کامل و پیوسته باشد.

کلیپ باید شامل 9 حرکت باشد که به صورت متوالی با فاصله های 10 ثانیه استراحت انجام شود. 

هر حرکت را باید در طی 30 ثانیه انجام دهید و بعد از آن 10 ثانیه زمان استراحت است.

بعد از استراحت 10 ثانیه ای بلافاصله حرکت بعدی را باید انجام بدهید.

             ملاک انتخاب نفرات برتر با بررسی کلیپ

                  ارسال فایل تصویری با زمان 6 دقیقه

                  حجم فایل باید حد اکثر 20 مگ باشد.

انجام حرکات صحیح ملاک شمارش هر حرکت است.

بیشترین تعداد حرکت صحیح در هر آیتم.

مجموع امتیاز هر شخص از جمع کردن امتیاز حرکت های 9 گانه در کلیپ به دست می آید.

نفرات برتر بر اساس مجموع امتیاز ها مشخص می شوند.

  1. طناب زنی

الف- مشخصات زمین: طناب زنی در زمینی به ابعاد 3 متر و ارتفاع بیش از 3 متر قابل اجرا می باشد

ب- طناب مناسب

مواد مسابقه:

الف: سرعت 30 ثانیه ورزشکار از تکنیک گام جاکینگ استفاده می کند و تعداد ضربه پای راست در مدت 30 ثانیه رکورد وی محسوب می گردد.

ب- سرعت استقامت 3 دقیقه: ورزشکار از تکنیک گام جاکینگ استفاده می کند و تعداد ضربه پای راست در مدت 3 دقیقه رکورد وی محسوب می گردد.

  1. روپایی

قوانین و مقررات مسابقات روپایی

الف- مسابقات به صورت انفرادی برگزار می گردد.

ب- مسابقات با توپ توپ مسابقه شماره ۵ (چمنی) وشماره ۴ (سالنی) میباشد استاندارد فوتبال چمنی برگزار می گردد.

ج- مسابقات در دایره ای با شعاع 60 سانتی متری برگزار می گردد.

ر- ورزشکاری که بیشترین تعداد روپایی را بزند برنده مسابقه خواهد بود.

زدن ضربه با سر زانو و بغل پا مجاز می باشد. مسابقه محدود به زدن روپایی نمی باشد و بازیکنان از هر جای بدن بجز دست میتوانند استفاده کنند.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از مدت ها قبل باعث شده تا شما دانشجویان گرامی نیز همانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه در قرنطینه خانگی باشید. برای حفظ آمادگی بدنی و تقویت روحیه دانشجویان مقابله با شیوع ویروس کرونا، انجام تمرینات ورزشی در خانه باعث می‌شود تا میزان فعال‌سازی عضلات برای مقابله با این ویروس خطرناک افزایش قابل توجهی پیدا کند و انجام تمرینات ورزشی بهترین روش برای افزایش مقاومت در برابر ویروس ناخوانده کرونا است. لذا انجام تمرینات ورزشی بسیار ارزشمند است و موجب حفظ سلامت روانی، جسمانی، استحکام استخوانی و کنترل وزنی می شود. توصیه می شود پس از گرم کردن مفاصل با نرمش های مناسب اعم از کششی و جنبشی می توانید به پیاده روی، در جا دویدن، طناب زدن و حرکات متناوب بپردازید. در پایان مفاصل و عضلات خود را سرد نموده و ضربان قلب را آرام آرام پایین بیاورید.در همین راستا اداره تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد به منظور تشویق و ترغیب شما عزیزان در این ایام به انجام فعالیت های ورزشی، اقدام به برگزاری چالش ورزشی نماید. به همین منظور از شما دانشجویان گرامی دعوت به عمل می آید فایل پیوست را که شامل 9 حرکت ورزشی می باشد روئیت نموده و هر 9 حرکت را در قالب یک کلیپ از تمامی حرکات تهیه و به آدرس M_reshadi58  تلگرام ویژه دانشجویان دختر و info-hut در نرم افزار ایتا ویژه دانشجویان پسر ارسال نمایید.

زمان ارسال کلیپ: سه شنبه 16/09/1400 الی سه شنبه 23/09/1400

قابل ذکر است شرکت کنندگان در مسابقات موظفند در ابتدای ضبط کلیپ علاوه بر معرفی خود و ذکر شماره دانشجویی مناسبت برگزاری مسابقات(روز دانشجو) را یادآوری نمایند. 

جوایز:

به نفرات اول تا سوم  هر رشته جوایز ارزنده ای اهدا، می گردد.

ضمناً به3 نفر از شرکت کنندگان آمادگی جسمانی که در یکی از سه آیتم شنا سوئدی، دراز نشست و پارالل بیشترین تعداد را ثبت کرده باشند جوایزی به رسم یادبود اهداء می گردد.


افزودن نظرات